De kriebels

Ik heb de Kriebels, en dan letterlijk geen lentekriebels maar ongelofelijke jeuk van een allergietest :-)
Dan ga je afleiding zoeken, en ik had wel een aantal optie's:
Naakt door de straat rennen om wind te vangen. (ben bang dat de buren dan met een petitie rond gaan of wij willen verhuizen)
Voor een grote ventilator gaan staan. (daar waren ze bij de Mediamarkt niet zo blij mee :)
In onze koude vijver springen. (ben bang dat deze het niet overleefd)
In een mentholbad gaan liggen (pepermuntjes smelten erg slecht)
Of nog ff doorbijten en maar aan het stempelen gaan (deze leek me toch het beste)

Dorathe en ik hebben al een tijdje Liquitex in huis, we hebben ons al verdiept wat we er allemaal mee kunnen doen maar het was er door allerlei beslommeringen nog niet van gekomen.
Vanmorgen hebben we elkaar de opdracht gegeven om er iets mee te gaan doen, via de telefoon hebben we elkaar het startzijn  gegeven, eigenlijk veel leuekr want we weten van elkaar niet wat we ermee gaan doen.

Liquitex is een inkt, maar wordt eigenlijk beschreven als een extreem vloeiende acrylverf.
Hij droogt zeer snel, ik heb er gesso mee gekleurd, stempelkussens mee gemaakt, lint mee gekleurd, als inkt mee geschreven.
Het is superspul en ik kom erachter dat van dit product ook de dikke acrylverf te krijgen is, ben bang dat deze er ook gaat komen.

Ik ben aan de slag gegaan met copics en liquitex en dan ook nog eens in de kleur geel (blijkbaar is het toch naar mijn hoofd gestegen want dit is nou niet een kleur die ik gelijk zou pakken)





Eerst heb ik met een aantal kleuren gele copic vlakjes gekleurd.
Niet te netjes hoor.


Daarna heb ik er nog een paar vlakken overheen gekleurd met gele copics.
Gesso heb ik gekleurd met de Liquitex en er een vlak van gemaakt.


Stempelkussen gemaakt waar ik het lint mee heb gekleurd, uiteraard heb ik daar ook de stempelafdrukken mee gemaakt.


Ideaal ik heb gelijk de juiste kleur papier om mijn werk mee te matten.


En mijn Collage is af, heerlijk al moet ik nog even aan de kleur wennen,
Van de week maar eens met de paarse tinten aan de gang.

Ben benieuwd wat Dorathe er mee heeft gemaakt.






Reacties

Tinie zei…
Wat een super leuk geheel is het geworden (al is geel ook niet direct mijn kleur) het ziet er echt gaaf uit. Ga maar niet kijken waar het te koop is:)

Groetjes Tinie
Marjanne zei…
ik zie het al voor me jij in je niksie door de straat hahaha, zodra je weet waar je allergisch voor bent kan je aan de medicijnen, en ben je van de jeuk af. Mooie collage lekker knal!!
majo zei…
OOOO< ik vind het prachtig. Ik zou ook wel eens wat anders willen .Dan een afdrukje in kleuren. Echt super mooi. Groet Majo
wat een werkje !!! wow, het resultaat mag er zeker wezen ! en eh... die allergie, ik wens je veel succes met het bedwingen ervan, ik denk dat je inderdaad wel lekker gaga wordt op den duur !
groetjes, martina
x
Marianne zei…
Superleuke collage!! En lekker zonnig al dat geel. Groetjes, Marianne
Marijke zei…
Wat een zonnig geheel, niet helemaal mijn kleur, maar het ziet er knallend uit!!Succes met je allergie.
groetjes,Marijke en Chantal
oh jeuk kan zo erg zijn, heb je geen mentolpoeder of babypoeder, dat wil bij mij nog wel eens tijdelijk helpen of misschien soducreme?

Je hebt trouwens wel een leuke (heftige!) creatie gemaakt, leuk!
Handige An zei…
wat leuk; al die technieken gecombineerd. erg mooi resultaat!
Hallo Agitte,

wauw, wat heb je dat prachtig gedaan!!
En de kleuren zijn super !

Groetjes, jaimie
Gea zei…
haha wat een lollig bericht! Mooi dat je je humor nog hebt ondanks de jeuk. en wat is je collage mooi geworden! ik had nog nooit van liquitex gehoord, maar zal er eens op letten bij het winkelen..
groetjes Gea
Ik ben er mee bezig en geen angst het wordt niet hetzelfde. Mijn kleur voor deze uitdaging is turqoise en ik werk ook maar in 1 kleur. Met een beetje geluk krijg ik hem vandaag af.
Tinkerbeth zei…
I don't know if you will understand my comment, but I just wanted to tell you that your collage is very beautiful! I love the mixed media, and I wish I could read your entire post, and learn more about how you did it!

Populaire posts